4 beneficis de la Flipped Classroom

Ara que em comentat en que consisteix l’esquelet de la metodologia Flipped Classroom potser es convenient parlar dels avantatges i els beneficis pedagògics que fan que sigui una metodologia a tenir en compte.

Aula potes enlaire

1. Millora de la interacció alumne-profesor i alumne-alumne.
Destinar les hores a l’aula per a la realització d’activitats de síntesi i d’aplicació que aprofundeixin en els conceptes que els alumnes han treballat prèviament permet establir una dinàmica comunicativa bidireccional, plena de preguntes i feedback, que fomenta la visió constructivista de l’aprenentatge. A més, l’alliberament d’aquest temps permet realitzar dinàmiques innovadores basades, per exemple, en el treball en equip i la interacció dels alumnes entre si per tal de treballar aquestes competències.

2. Millora la retenció dels coneixement.
La metodologia del Flipped Classroom requereix una feina activa per part de l’alumne, de manera individual i al seu ritme, en les activitats d’introducció de nous conceptes; i aquests conceptes es treballen amb més profunditat durant les hores de classe mitjançant activitats, laboratoris, tallers, treballs en equip, etc. La suma d’aquests factors resulta en una millora de l’aprenentatge que es reflexa tant en els resultats de les proves acadèmiques com en la percepció dels propis alumnes del seu aprenentatge.

3. Material didàctic sempre disponible.
Tot el material que el professor prepara, ja siguin vídeos explicatius propis o fent servir algun dels nombrosos que trobem en la xarxa, estan sempre disponibles per als alumnes. Això permet poder reviure la lliçó en qualsevol moment i a més a més facilita que els alumnes que hagin estat malalts o absents es reenganxin al esdevenir del curs.

4. Facilita l’atenció a la diversitat.
En les sessions a l’aula, el rol del docent muta de ser una simple font de coneixement a ser un guia en l’aprenentatge de cada alumne. La dinàmica que es genera amb la Flipped Classroom permet que el docent passegi entre els alumnes ajudant en el procés d’aprenentatge d’una manera individualitzada. Això afavoreix tant als alumnes amb dificultats com a aquells que van més avançats.

Aquests beneficis de la Flipped Classroom respecte la metodologia tradicional fan que l’esforç i el temps que el docent ha de invertir en preparar tant el material on-line com les activitats a l’aula valguin la pena.

Aquest post està inspirat per l’article de Katie Lepi What Is a Flipped Classroom? vist a la completa web sobre educació Edudemic

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a 4 beneficis de la Flipped Classroom

  1. Retroenllaç: Bozeman Science: exemple de material per a la Flipped Classroom | educAtòmica

  2. Retroenllaç: TED: 3 normes per a disparar l’aprenentatge – Ramsey Musallam | educAtòmica

  3. Retroenllaç: Portafolios PLE

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s