TED: 3 normes per a disparar l’aprenentatge – Ramsey Musallam

“Les preguntes dels alumnes són les llavors reals de l’aprenentatge – no un currículum que els hi dóna porcions d’informació aleatòria” – Ramsey Musallam

Ramsey Musallam és un professor de química d’un institut a San Francisco. Defensa la curiositat i les preguntes dels alumnes com a base de l’aprenentatge, i en les seves classes busca estendre aquesta curiositat mitjançant les noves tecnologies. En aquesta breu conferencia presenta aquesta idea d’una manera entretinguda i dóna 3 normes per a disparar l’aprenentatge dels alumnes. 6 minuts i mig de teoria educativa condensada.

1. Curiosity comes first. Despertar la curiositat és el primer pas per permetre l’aprenentatge.

2. Embrace the mess. Conviu amb l’embolic. La prova i l’error formen part de tot el que fem, sobretot de l’aprenentatge.

3. Practice reflection. El que fem és important i mereix la nostra atenció, però també mereix reflexió per tal de millorar.

En aquesta mateixa conferencia, Musallam fa una consideració de les noves tecnologies aplicades a l’educació (per exemple la Flipped Classroom). Passar una lliçó avorrida d’una classe a una pantalla d’un dispositiu pot alliberar molt temps d’instrucció, però en cap cas pot ser aquesta activitat el centre de la experiència educativa per als alumnes. Si aquí s’acaba el treball d’aprenentatge, no hi haurà gran diferència en escoltar a un professor donant una lliçó en directe que fer-ho a través d’una pantalla. Es decanta per tant en una metodologia mixta que inclogui activitats que fomentin les preguntes dels alumnes i que aconsegueixin despertar la seva curiositat.

Curiositat. Prova i error. Reflexió.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Sense categoria i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s