Duolingo: Gamificació lingüística

Molta gent es fa propòsits quan comença un nou any. Després del “Anar al gimnàs” i el “Deixar de fumar”, un dels més habituals és el d’aprendre un idioma.

Duolingo és un mètode per aprendre idiomes, disponible tant en versió web com en aplicació mòbil, que fa servir elements del món del jocs (com nivells i punts), i per això en vull parlar dins de la sèrie de posts dedicats a la gamification.

duolingo

Cada idioma que permet aprendre Duolingo està organitzat per lliçons on hi han paquets d’exercicis d’una mateixa temàtica (per exemple “animals”, “adjectius”,…) A mesura que anem fent els paquets més bàsics tenim l’oportunitat d’avançar a lliçons més complexes mentre aprenem l’idioma en qüestió. Però quins són els elements del món del joc que han aplicat a aquest procés d’aprenentatge i quins beneficis aporten?

Punts, nivells i vides. En cada lliçó trobem varis paquets d’exercicis que afrontem amb tres “vides” representades mitjançant uns cors. Si fallem alguna pregunta ens resten un d’aquests cors i si els perdem tots haurem de repetir els exercicis desde el començament. En canvi, si superem totes les preguntes guanyarem punts (experiència) que s’aniran sumant i ens permetran guanyar nivells i desbloquejar noves lliçons.

Classificació i interacció social. Podem comparar els nostres avenços amb altres usuaris de manera que es genera una petita dinàmica de competició. A més a més, la versió web del servei (no així l’aplicació) permet comentar amb altres usuaris els exercicis un per un, fer preguntes i oferir respostes, de manera que es genera una petita comunitat d’aprenentatge al voltant de Duolingo

Motivació i constància. Aprendre un idioma requereix una practica diària i Duolingo no només envia notificacions com a recordatori si no que fa un recompte dels dies seguits que hem practicat el nostre idioma i ens anima a no trencar la ratxa. A més, enllaçar varis dies i superar paquets d’exercicis ens reporta unes gemmes amb les quals podem comprar petites ajudes com vides addicionals.

A més, Duolingo és un servei gratuït i lliure d’anuncis. Aquest blog no pretén parlar de models de negoci on-line, però si teniu curiositat de saber com aconsegueixen aquesta gratuïtat no deixeu de mirar aquest link.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Duolingo: Gamificació lingüística

  1. Retroenllaç: Els posts més vistos del primer any d’educAtòmica | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s