Entre MOOCs està el tema

Fa temps que no escric en aquest blog i això no pot ser.

De motius en puc donar molts, però la qüestió és que vull reprendre la sana costum d’anar publicant escrits per fer-ho res millor que unes linies en relació amb els MOOCs. Sobre aquest tema ja vam parlar-ne aquí  i aquí.

I és que últimament aprofito els matins per anar-me formant a base d’aquests cursos on-line i actualment en compagino tres diferents. No a tots hi dedico el mateix esforç ni em plantegen els mateixos objectius, però tots tres són molt recomanables. Aquesta és una de els virtuts dels MOOCs, un mateix és qui s’organitza i determina fins a quin punt vol i pot implicar-se en ells.

1. The Science of Solar System.

Una visió científica a les grans preguntes del sistema solar, des de l’existència d’aigua a Mart a com podem buscar vida més enllà de Neptú. Està dirigit per l’astrònom Mike Brown (va ser qui va començar el debat que va excloure Plutó de la llista de planetes) d’una manera propera però molt exhaustiva. No és un curs fàcil, té el nivell d’un curs universitari, però em sembla que tracta uns temes realment apassionants dels quals sóc un gran desconeixedor. Feu-li una ullada que val la pena.

Jo personalment el seguiré de manera molt lliure ja que, per molt que m’interessi el tema, no té una relació directa amb la meva formació professional i prefereixo centrar-me en altres cursos.

2. Aprendizaje Basado en Proyectos.

Dirigit des de el Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y Formación del Profesorado (INTEF). A principis d’any vaig participar en un altre curs dirigit per ells sobre Entorns Personals d’Aprenentatge i la experiència va ser força bona. Podeu veure les diferents feines, tant de l’anterior curs com d’aquest, al portafolis. No obstant, aquest curs sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes no acaba de motivar-me, em temo que pel fet que la meva experiència real davant d’una aula és molt limitada i per tant no conec la vessant pràctica del que s’hi parla. Tot i això és un mètode valuós per contactar amb altres profesionals de l’educació i conèixer diferents projectes reals realitzats al llarg del món.

3. Re-Engineering your Science Curriculum.

Un altre curs sobre educació. Aquest presenta els New Generation Science Standards (NGSS), una organització del currículum de ciències de primària i secundària creada a Estats Units que pretén combinar la ciència i la enginyeria. Es una nova manera de plantejar la docència de la ciència que em sembla molt interessant. Probablement en un futur post en parlaré més a fons. En quant al curs, no té una gran càrrega de material i no és un curs excessivament dens tot i que el treball final és la creació de material educatiu dins del NGSS. Ja veurem com és quan hi arribi.

Per últim, també vull recomanar el curs Pensamiento Científico tot i que ara mateix ja ha finalitzat. Tracta de la visió més filosòfica de la ciència i les seves relacions amb la veritat, la cultura i la societat.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en educAtomica i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s