Què has de saber al sortir de l’institut? Les dimensions del NGSS

Els New Generation Science Standards (NGSS) són la resposta del National Research Council (NRC) de Estats Units a la pregunta: què volem que aprenguin els nostres alumnes en el camp de la ciència? Els NGSS no deixen de ser una proposta curricular per a les assignatures científiques per als cursos de l’educació obligatòria, un conjunt de conceptes i procediments que es vol que els alumnes hagin interioritzat al finalitzar la seva etapa educativa.

S’engloba dins del marc STEM, acrònim de Science, Technology, Engineering & Maths, ja que manifesta i reforça les interaccions entre la ciència i la enginyeria, amb l’objectiu de mostrar la importància dels 4 camps acadèmics anteriors a la vida quotidiana. Els NGSS estructuren el seu contingut en 3 dimensions.

Dimensió 1: Procediments / Practices

Aquests procediments són la suma d’habilitats i coneixements que científics i enginyers duen a terme ja sigui per a fer-se preguntes i resoldre-les mitjançant la investigació en el cas dels primers o per a trobar una solució a un problema humà mitjançant el disseny en el cas dels segons. Els NGSS plantegen 8 procediments com el desenvolupament i l’ús de models teòrics, la interpretació de dades o obtenir, avaluar i comunicar informació.

Dimensió 2: Conceptes Transversals / Crosscutting Concepts

La segona dimensió fa referència a 7 conceptes presents en qualsevol àrea d’estudi científic o d’enginyeria. Conceptes que van des de el reconeixement de patrons i la causa-efecte a la conservació i el flux de l’energia i la matèria. Aquests conceptes pretenen facilitar la visió del món des de un punt de vista científic que conecti diferents disciplines.

Dimensió 3: Idees Claus de la Disciplina / Disciplinary Core Ideas

Un conjunt de 44 idees claus que els alumnes han de saber al finalitzar la seva educació científica obligatòria, ja sigui perquè tenen una importància fonamental en la seva disciplina, són una eina per entendre i treballar amb problemes més complexos o perquè tenen interès en la vida i l’experiència dels alumnes i la societat.

El NGSS divideix la ciència i la tecnologia en 4 grans disciplines: “ciències físiques”, “ciències de la vida”, “ciències de la terra i l’espai” i “enginyeria, tecnologia i aplicacions de la ciència”. Les 44 idees claus es troben en repartides en aquestes disciplines. Idees com per exemple les forces i el moviment (ciències físiques), els cicles dels ecosistemes (ciències de la vida), els recursos naturals (ciències de la terra i l’esplai) o el desenvolupament de possibles solucions (aplicacions de la ciencia).

 

Podeu trobar més informació sobre els NGSS a la seva web http://www.nextgenscience.org/ o fer un cop d’ull al videos del incansable Paul Andersen sobre aquest marc curricular a http://www.bozemanscience.com/next-generation-science-standards/ .

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Què has de saber al sortir de l’institut? Les dimensions del NGSS

  1. Retroenllaç: Què fa un científic/enginyer i per què li importa a l’educació? Procediments del NGSS | educAtòmica

  2. Retroenllaç: L’esquelet comú de les ciències. Conceptes transversals del NGSS. | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s