(Ser professor) Ciència en anglès: Si, però…

El principal repte del curs que en breu comença és que estaré donant classes de ciències naturals a primer, segon i tercer d’ESO en anglès. Es tracta doncs d’unes matèries dins del marc AICLE, acrònim de Aprenentatge Integrar de Continguts i Llengües Estrangeres.

Els primers pensaments quan em van “proposar” de impartir aquestes assignatures van ser principalment de ganes i motivació, doncs és un repte suficientment desafiant però que em veig capaç d’assolir, però també em van sorgir algunes preocupacions.

Una de les preocupacions va ser que, pel fet d’exigir un esforç adicional als alumnes al fer les classes en angles, l’aprofundiment en els continguts més purament científics es veuria reduït. Aquesta preocupació es va esvair quan em vaig adonar que parlava el meu orgull com a amant de les ciències. Un cop em vaig centrar en l’objectiu últim de l’educació a secundària, on els continguts són importants però també o són procediments i actituds, aquesta preocupació semblava no tenir lloc.

Per altra banda, no se com reaccionaran els alumnes a una classe dirigida en una llengua en la que, potser, no es defensen suficientment bé. I si el nivell de l’alumnat no permet una velocitat constant en la classe es farà necessari que ajudi a l’aprenentatge d’una llengua estrangera de la que, que ni per formació ni per interès, no em sento preparat en termes didàctics. Per solventar aquests problemes buscaré consell en els docents de llengua estrangera del centre que, per sort, s’han mostrat molt predisposats a donar-me un cop de mà i organitzar alguna activitat conjuntament.

(A més a més, miraré de preparar material en format vídeo per als alumnes per tal de reforçar els continguts científics tractats a la classe i, si el temps ho permet, donar suport a l’aprenentatge a través d’un blog de classe.)

Veurem com evoluciona el curs. De moment tinc ganes de començar setembre i les classes, de conèixer els alumnes i de veure que fem al llarg del curs.

Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a (Ser professor) Ciència en anglès: Si, però…

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Reptes per al curs 2015-2016 | educAtòmica

Comenta

