(Ser professor) Reptes per al curs 2015-2016

El nou curs ja comença. Un parell de setmanes i la rutina del col·legi tornarà amb força amb el nou curs, que per a mi és el primer que puc planificar completament. I no hi ha millor moment per a que els docents ens plantegem quins objectius i quins reptes volem aconseguir durant els propers mesos. Grans professors ja han plantejat els seus objectius aquí i aquí, entre d’altres, d’una manera molt inspiradora.

A continuació, per tant, alguns dels meus reptes o objectius o projectes per al curs 2015-2016.

Docència en anglès. Aquest curs donaré classes de ciències naturals a primer, segon i tercer d’ESO dins d’un programa AICLE en llengua anglesa. Un repte que agafo amb ganes però no sense dubtes.

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Crec que és la principal preocupació per als que som novells en aquesta professió. Mantenir un equilibri i bon ambient de treball que inclogui la suficient disciplina per permetre un suficient aprenentatge acadèmic amb el suficient interès per mantenir encesa la motivació dels alumnes. L’any passat em va servir per detectar alguns punts a millorar que pretenc rectificar aquest curs.

Fer equip amb les famílies. Per tal d’enfortir les relacions amb l’alumne, vull agafar una rutina de trucades als pares. Aquest repte ve del curs MOOC “Surviving Your Rookie Year of Teaching: 3 Key Ideas & High Leverage Techniques”

Manteniment d’un blog de classe. Una eina per a ajudar als alumnes en el seu aprenentatge i compartir amb ells informacions diverses. Si teniu curiositat: https://elblogdelaclassedeciencia.wordpress.com/

Screencast de suport. Preveient que potser masses alumnes es perden amb la ciència en anglès, vull penjar una sèrie de vídeos amb resums dels temaris treballats a la classe. La idea és fer-los penjar-los al llarg del curs.

Gamificació educativa. Primer contacte amb la gamificació en terrenys educatius amb un sistema d’insígnies a la plataforma ClassBadges.

I a un nivell encara relacionat amb l’educació però a nivell més personal

Periodicitat a educAtòmica. Mínim un post setmanal.

Presència a la xarxa. Relacionat a l’anterior, mirar de contactar amb altres docents de manera efectiva i millorar el que anomenen PLE o entorn personal d’aprenentatge i generar oportunitats de col·laboració.

Augmentar la tolerància als errors. Veure els errors i tot el que no acaba de sortir bé com una oportunitat per aprendre i no com la fi del món.

Dosificar energies. És a dir, sobreviure i compaginar vida professional i personal amb una bona qualitat.

I per últim i per sobre de tot,

Don’t forget the fun.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Educació, Ser professor i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a (Ser professor) Reptes per al curs 2015-2016

  1. xavier ha dit:

    Felicitats Albert! Espero que et vagi molt bé i sort amb això dels videos 🙂 quan els veus sembla fàcil, però depèn de l’equip que tinguis el tema de l’edició pot ser un mal de cap!

  2. natxopv ha dit:

    Ànims! Jo enguany vaig a intentar gamificar també. Ara començaré un diari del procés per ser ben conscient dels errors i els èxits del meu intent i deixar constància per si algú s’anima.
    Veig que tens molt clars els objectius i això és molt positiu.
    Bona sort!!

  3. Retroenllaç: Col·leccionant medalles a classe | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Ser professor) De Classbadges a Classdojo | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del primer trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Ser professor) Reptes per al segon trimestre 15-16 | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s