(Ser professor) Les persones darrere dels alumnes

Per ensenyar ciència a un alumne has de saber d’ensenyar, de ciència i de l’alumne.

Vaig escoltar aquesta frase, o alguna de similar, abans fins i tot de començar la formació com a docent, i l’experiència que poc a poc vaig acumulant la posa dia rere dia de manifest.

Aquesta setmana a començat el curs de manera no oficial al col·legi on treballo, i estic aprofitant aquestes hores per a fer una primera presa de contacte amb els alumnes que em trobaré aquest any. La simple dinàmica que fem ve a ser més o menys la següent: a la pissarra, i a partir de les seves intervencions, fem un llistat del que pensen que és important que el seu professor sàpiga d’ells i a continuació ho escriuen en mig full que desprès recullo.

En les diferents classes, el llistat s’acaba assemblant. Com es diuen, com són de caràcter, que fan en el seu temps lliure, que els hi agrada, que no… Jo els animo a que fugin de l’àmbit escolar i finalment afegeixo que els fa feliç, que els entristeix i els hi demano que em sorprenguin amb alguna informació o habilitat seva que creguin rellevant.

Els resultats són molt interessants. Ara sé que algú està trist per què s’acaba de mudar i no coneix a ningú, que aquell alumne té com a afició fer punt i que el critiquen per això, que l’altra viu amb l’àvia per que s’encarrega de cuidar-la… Petites dosis d’informació que em seran molt útils per conèixer als meus alumnes i les seves circumstàncies, amb l’objectiu últim de poder fer més eficient la meva tasca docent.

Sovint a secundària sembla que els professors només hagin de treballar amb coneixements i alumnes, però no s’ha d’oblidar que en el fons els alumnes també són persones.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sense categoria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Comenta

