Col·leccionant medalles a classe

Aquest curs provaré d’introduir un aspecte del disseny de jocs a les meves classes. Ha mesura que el curs avanci i com a resposta al seu desenvolupament dins de les classes, els alumnes podran anar guanyant i col·leccionant insígnies o medalles (badges en anglès).

98fac-classbadgeslogo

La idea que sustenta aquesta gamificació és la creença que el fet d’aconseguir aquestes insígnies al llarg el curs, de l’afany col·leccionista o del metajoc que es crearà al voltant de les classes actuarà com a motor de la participació de l’alumne en aquestes, motivant-lo a participar de manera més activa i més correcta de les activitats de classe. A més, les insígnies actuen com a reconeixement de la feina feta i això repercutirà positivament en l’alumne.

ContentBadges

A grans trets he dividit les insígnies en tres grans grups. Les primeres estan relacionades amb els continguts que es treballaran a classe i els alumnes la podran guanyar al assolir els continguts mínims associats a aquell tema.

Els segon gran bloc d’insígnies estan relacionades amb el comportament i l’actitud a classe. Aquestes estan organitzades a mode de nivells i a mesura que els alumnes acumulin dies de classe amb un comportament acceptable aniran pujant de nivell. Aquestes insígnies seran útils al moment d’avaluar als alumnes ja que a cada nivell li correspondrà una qualificació numèrica.

AttitudeBadges

Per últim, el tercer bloc el formen les insígnies secretes. Són insígnies que no estan directament relacionades amb els continguts curriculars o el comportament de l’alumne però que poden premiar bones conductes dins de l’aprenentatge dels alumnes o commemorar algun esdeveniment que es pugui donar al llarg del curs.

Durant la presentació del curs he aprofitat per mostrar la web ClassBadges a les diferents classes i veure les seves reaccions a aquesta proposta. A 1r i 2n d’ESO la rebuda ha estat molt bona. A 3r d’ESO no ho qualificaria de dolenta ni molt menys, però  no ha semblat que la idea entusiasmés en excés. Ja veurem al llarg del curs com funciona.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Educació, Recursos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Col·leccionant medalles a classe

  1. natxopv ha dit:

    Ahhh… hi ha un gran canvi entre 2n i 3r. Allò que a un curs encara pot semblar “guai” (per dir-ho d’alguna forma) al seguent ja és cosa de nens. Jo m’ho he trobat sovint amb jocs de tota mena. També és que a 3r ja porten anys amb una mateixa dinàmica i les novetats s’han d’assimilar, crec jo.

    • aparrillaq ha dit:

      Exacte. I m’imagino que a partir de 3r comença a aparèixer una barrera adolescent-adult que els fa més impermeables a noves propostes per part del professor. Però acabaran agafant-li el “gustillo”.

  2. Retroenllaç: (Jocs) Adaptant el joc de taula Fauna a classe | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Avaluació docent. Si, però… | educAtòmica

  4. Retroenllaç: Vídeo: Què és i què no és un disseny educatiu gamificat? | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Ser professor) De Classbadges a Classdojo | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació)(Ser professor) Situacions i reflexions d’una aula gamificada I | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s