Col·leccionant medalles a classe

Aquest curs provaré d’introduir un aspecte del disseny de jocs a les meves classes. Ha mesura que el curs avanci i com a resposta al seu desenvolupament dins de les classes, els alumnes podran anar guanyant i col·leccionant insígnies o medalles (badges en anglès).

98fac-classbadgeslogo

La idea que sustenta aquesta gamificació és la creença que el fet d’aconseguir aquestes insígnies al llarg el curs, de l’afany col·leccionista o del metajoc que es crearà al voltant de les classes actuarà com a motor de la participació de l’alumne en aquestes, motivant-lo a participar de manera més activa i més correcta de les activitats de classe. A més, les insígnies actuen com a reconeixement de la feina feta i això repercutirà positivament en l’alumne.

ContentBadges

A grans trets he dividit les insígnies en tres grans grups. Les primeres estan relacionades amb els continguts que es treballaran a classe i els alumnes la podran guanyar al assolir els continguts mínims associats a aquell tema.

Els segon gran bloc d’insígnies estan relacionades amb el comportament i l’actitud a classe. Aquestes estan organitzades a mode de nivells i a mesura que els alumnes acumulin dies de classe amb un comportament acceptable aniran pujant de nivell. Aquestes insígnies seran útils al moment d’avaluar als alumnes ja que a cada nivell li correspondrà una qualificació numèrica.

AttitudeBadges

Per últim, el tercer bloc el formen les insígnies secretes. Són insígnies que no estan directament relacionades amb els continguts curriculars o el comportament de l’alumne però que poden premiar bones conductes dins de l’aprenentatge dels alumnes o commemorar algun esdeveniment que es pugui donar al llarg del curs.

Durant la presentació del curs he aprofitat per mostrar la web ClassBadges a les diferents classes i veure les seves reaccions a aquesta proposta. A 1r i 2n d’ESO la rebuda ha estat molt bona. A 3r d’ESO no ho qualificaria de dolenta ni molt menys, però  no ha semblat que la idea entusiasmés en excés. Ja veurem al llarg del curs com funciona.

Anuncis

7 pensaments sobre “Col·leccionant medalles a classe

  1. Ahhh… hi ha un gran canvi entre 2n i 3r. Allò que a un curs encara pot semblar “guai” (per dir-ho d’alguna forma) al seguent ja és cosa de nens. Jo m’ho he trobat sovint amb jocs de tota mena. També és que a 3r ja porten anys amb una mateixa dinàmica i les novetats s’han d’assimilar, crec jo.

    • Exacte. I m’imagino que a partir de 3r comença a aparèixer una barrera adolescent-adult que els fa més impermeables a noves propostes per part del professor. Però acabaran agafant-li el “gustillo”.

  2. Retroenllaç: (Jocs) Adaptant el joc de taula Fauna a classe | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Avaluació docent. Si, però… | educAtòmica

  4. Retroenllaç: Vídeo: Què és i què no és un disseny educatiu gamificat? | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Ser professor) De Classbadges a Classdojo | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació)(Ser professor) Situacions i reflexions d’una aula gamificada I | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s