(Jocs) Adaptant el joc de taula Fauna a classe

Quan es parla dels jocs i l’educació hi ha dos grans punts d’aproximació. Tenim la gamificació, en la que s’introdueixen elements típics del jocs com medalles, puntuacions i la gestió de recursos a l’entorn educatiu i tenim l‘aprenentatge basat en jocs que aprofita el propi joc per a treballar i desenvolupar un ampli ventall d’habilitats. S’aprèn amb el propi joc.


Fauna és un joc de taula del 2008, creat per Friedemann Friese, en el qual els jugadors estimen dades com el pes, la llargària de la cua i el lloc on habiten diferents animals. Similar al conegut Trivial Pursuit però amb temàtica animal i sense penalitzar a aquell que no té ni idea. Dit d’una altra manera, encara que no sàpigues res d’animals pots passar-t’ho bé amb Fauna i fins i tot guanyar ja que també és puntua per les respostes que s’acosten a la dada real.

I ja que a les classes que faig de 2n ESO vam parlar de la nutrició dels animals i va sorgir una hora extra vam aprofitar per adaptar Fauna a l’aula. Els alumnes van fer equips i van apostar per a diferents animals quina era la seva classe, alimentació i habitat al llarg de tres rondes de dificultat creixent.

 
Tot i la simplificació necessària del joc per poder realitzar la dinàmica amb tota una classe i que, segons els alumnes, la dificultat dels animals era una mica baixa, l’activitat va funcionar bé i es van donar moments interessants. És cert que s’allunya una mica dels continguts del currículum oficial però va permetre treballar en equips i gestionar petits debats (com un sobre la nutrició del peix pallasso basant-se en *sigh* Finding Nemo).

P.D. Podeu trobar informació de l’aprenentatge basat en jocs a la web de Lu2, que es dediquen professionalment a apropar la cultura dels jocs de taula en entorns educatius.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Cultura dispersa, Recursos i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a (Jocs) Adaptant el joc de taula Fauna a classe

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Avaluació docent. Si, però… | educAtòmica

  2. Retroenllaç: 100 posts + bones festes! | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (ABJ) Dissenyant un joc per a l’aula: Introducció (I) | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s