(Ser professor) De Classbadges a Classdojo

L’aprenentatge té molt a veure amb equivocar-se, cometre errors i aprofitar-los per a millorar.

Tot i que ha d’arribar una reflexió sobre els propòsits que em vaig fer a l’inici del trimestre, durant el dia a dia del curs he anat trobant falles al sistema d’insígnies a classe. Aquest fet ha acabat generant que aparqui Classbadges i li doni una oportunitat a un altre suport de gamificació educativa, Classdojo.

ClassDojo Logo

En Classdojo, cada alumne té un avatar al qual se li poden assignar punts positius o negatius en funció del seu desenvolupament a l’aula. Li trobo dues funcionalitats que ajuden i poden solucionar els problemes detectats amb Classbadges.

Agilitat en el seguiment. El meu objectiu al introduir aquests elements a les classe és facilitar-me la feina d’avaluació de l’actitud dels alumnes. Haver de transformar en un dígit la conducta de tot un trimestre és molt complicat si no s’ha fet un seguiment dia rere dia. Classdojo permet fer-ho de manera àgil i durant la mateixa classe sense que sigui gaire disruptiu.

Falta de feedback. El fet que Classdojo tingui una aplicació que alumnes i pares poden descarregar-se facilita un seguiment al moment de com evoluciona l’alumne a nivell actitudinal. L’aplicació envia notificacions dels punts guanyats o perduts al moment i permet veure la informació amb forma de gràfics. L’experiència amb Classbadges també m’ha ensenyat que s’ha de mostrar conscientment l’eina que fem servir, així que a vegades al acabar la classe presento la distribució de punts als alumnes i comentem la jugada.

Tot i això, Classdojo té varis punts negatius dels quals sóc conscient, però de moment la seva utilització em sembla positiva. Aquestes eines no són gamificacions tan valuoses com les presentades en el seminari que us parlava fa unes setmanes, però em permeten no deixar de banda aquesta metodologia mentre vaig agafant experiència com a professor.

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Recursos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a (Ser professor) De Classbadges a Classdojo

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del primer trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Ser professor) Reptes per al segon trimestre 15-16 | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Punts, beneficis i Dojis | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Valoració i experiències de la primera setmana | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Ser professor) Objectius per al tercer trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació)(Ser professor) Situacions i reflexions d’una aula gamificada I | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 1r ESO – “A new home” | educAtòmica

  9. Retroenllaç: (Gamification) Una ullada al curs 16-17: 2n ESO – “Protectors de Closia” | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s