(Ser professor) Valoració del primer trimestre 2015-2016

Doncs s’acaba l’any i entre àpats familiars és bona idea fer una reflexió del període que s’ha viscut, tant a nivell personal com professional. Com que en la professió docent, i més en la pell d’un professor novell, l’avaluació professional queda sovint a l’aire, i ja que a l’inici de curs em vaig plantejar certs reptes, anem a veure quin és el grau de compliment d’aquests i com ho encaro cap a l’any 2016.

Docència en anglès. El primer trimestre de classes de ciència en anglès ha estat rebut de manera desigual pels alumnes. A 1r d’ESO no hi ha hagut gaires dificultats tot i que cal dir que encara s’ha d’introduir més l’idioma a les classes. 2n d’ESO ha monopolitzat les queixes cap al fet de fer l’assignatura en llengua estrangera, però poc a poc han anat agafant la dinàmica. En canvi a 3r d’ESO m’emporto la sensació que el fet de que sigui en anglès no sembla importar gaire als alumnes, més per passotisme que per domini de l’idioma. En tot cas, jo m’hi sento força còmode fent la docència en anglès i tot i que hi ha marge de millora i que a vegades em falta vocabulari per explicar el mateix concepte de diferents maneres, estic satisfet i he perdut el temor. Valoració: repte superat.

TrustMe

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Ja sigui per tenir una mica més d’experiència o per una composició més afable de les classes, aquest trimestre crec que aconsegueixo mantenir el control de l’aula amb més facilitat. Considero que els alumnes es senten còmodes a classe i que participen de gust en la majoria de dinàmiques. Per altra banda, penso que encara em perdo massa en els comentaris humorístics a classe i que he d’esforçar-me en augmentar l’ambient de treball i disciplina sense perdre el bon rotllo. Valoració: repte en el bon camí.

Fer equip amb les famílies. La idea inicial d’agafar una rutina de trucades setmanal als pares ha estat impossible de realitzar per falta de temps. Segueixo creient en la importància d’una relació sana amb les famílies però fins que no alliberi temps del dia a dia no ho veig possible. Valoració: repte no superat i aparcat a mig termini.

Manteniment d’un blog de classe. El Blog de la Classe de Ciència és una realitat i és visitat pels alumnes, sobretot els dies previs als exàmens. Tot i això encara li puc treure més suc ja que la participació a les preguntes que penjo al blog per part dels alumnes és força millorable. Valoració: repte en el bon camí.

ElBlogdelaClassedeCiencia

Screencast de suport. Em va saber molt greu haver aparcat aquest projecte tan interessant per falta de temps. Valoració: repte no superat i aparcat a llarg termini.

Gamificació educativa. Classbadges no va funcionar com esperava i des de fa unes setmanes fem servir Classdojo. Aquí podeu llegir els motius d’aquests canvi. Valoració: repte en el bon camí.

Periodicitat a educAtòmica. No valoro negativament l’activitat al blog però, estrictàment, l’objectiu d’un post setmanal no l’he complert. 17 setmanes des de l’inici de curs i a educAtòmica han aparegut 13 posts. I més rellevant encara, l’hàbit setmanal d’escriure no l’he incorporat. Valoració: necessita millorar.

Presència a la xarxa. La relació amb altres docents de la xarxa crec que és queda relegada al seguiment del blog 1d10 en la mochila i el seu projecte de gamificació i a les reflexions de XarxaTIC, amb una petita participació en un repte que va llençar. Valoració: necessita millorar.

Augmentar la tolerància als errors. En aquest aspecte estic molt satisfet i crec que he canviat positivament l’actitud al encarar algun aspecte per millorar a nivell professional. Valoració: repte superat.

Dosificar energies. Tot i que millor que el curs passat, ha estat inevitable viure situacions d’estrès. No obstant les considero més fruit de la pròpia feina i no tant una mala planificació. Valoració: repte en el bon camí.

I fins aquí. Ens veiem l’any que ve amb més reptes.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a (Ser professor) Valoració del primer trimestre 2015-2016

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Reptes per al segon trimestre 15-16 | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Ser professor)(Gamificació) La cara fosca de la gamificació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s