(Ser professor) Reptes per al segon trimestre 15-16

Fa pocs dies que ha començat el segon trimestre (que no necessàriament la segona avaluació) a les escoles i instituts, i com ja vaig fer a l’inici de curs, crec que és útil escriure els reptes o objectius que em plantejo per a aquests propers mesos. Els objectius d’aquest segon trimestre no deixen de ser reformulacions dels establerts durant els primers mesos, però aquest cop probablement des d’una optica més realista.

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Repte complex i que probablement em porti tota la vida docent ja que potser quan és diu que aquesta professió té part d’art fa referència a l’habilitat per crear un bon ambient d’aprenentatge per als alumnes. En el meu cas, durant el primer trimestre he aconseguit un bon ambient a l’aula. Ara el que em fa falta és millorar l’atenció a la diversitat de cada grup i promoure una disciplina acadèmica.

Relació amb les famílies. Abandonada la idea de trucades setmanals a les famílies per falta de temps, he trobat en la opció de xat de ClassDojo (i en segon pla la plataforma virtual del centre), un canal de comunicació amb les famílies al que espero poder treure-li suc.

Manteniment del blog de classe. El Blog de la Classe de Ciència requereix una rutina d’actualitzacions setmanals per a deixar de ser un canal unidireccional del professor cap als alumnes, funció que per altra banda compleix satisfactòriament.

Gamificació. Durant el segon trimestre no només vull mantenir el funcionament amb ClassDojo si no que vull introduir una mecànica de compra de millores amb els punts que els alumnes van aconseguint. I a llarg termini també voldria introduir esdeveniments aleatòris, però millor anar pas a pas.

Periodicitat a educAtòmica. Segon trimestre, deu setmanes. Mínim de 10 posts al blog abans de les vacances de Setmana Santa.

Presència a la xarxa i augment del nombre d'”imputs”. No es tracta només de contactar amb altres docents si no d’aprofitar aquesta possibilitat que internet ofereix per a introduir-los activament en el meu entorn personal d’aprenentatge (PLE). I ja posats, en aquest repte afegeixo la busqueda d'”imputs” per tal de poc a poc seguir formant el meu discurs pedagògic personal.

Gestió de l’energia. Es tant mantenir un nivell d’energia òptim durant la setmana com no deixar-se atrapar pels tentacles de la procastinació. Repte a molt llarg termini que inclou un canvi d’hàbits però que serà molt beneficiós també a nivell personal.

Quan dins de deu setmanes s’acabi el trimestre tocarà fer balanç d’aquests objectius i espero acabar tant (o més) satisfet que amb el primer trimestre.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Sense categoria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a (Ser professor) Reptes per al segon trimestre 15-16

  1. Retroenllaç: (Ser professor) (Gamificació) Submergint-me en la gamificació | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016 | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s