(Gamificació) Punts, beneficis i Dojis

Gamificar és introduir elements i mecàniques dels jocs a contexts i situacions no lúdiques.  I en l’àmbit educatiu cada cop hi ha més professionals inquiets que experimenten en aquest marc com a una forma extra de motivació per a l’alumnat. Elements dels jocs n’hi han molts, però a dia d’avui he anat introduint els següents:

Punts: Fa un parell de mesos que utilitzo ClassDojo a classe. Vaig començar per la necessitat de portar un seguiment de l’actitud dels alumnes dia rere dia però poc a poc li estic traient tot el suc que puc. La estètica “infantil” dels monstres de ClassDojo no ha estat tant problemàtica com m’esperava al principi i els alumnes han entrat fàcilment en la dinàmica de guanyar i perdre punts en funció del comportament mostrat a classe, els deures fets, la participació activa a l’aula…

Mojo-Hi

Elements (premis) físics: Durant aquesta setmana hem introduït unes monedes que els alumnes de 2n d’ESO han batejat com Dojis. Cada dues setmanes els alumnes rebran tants Dojis com punts hagin aconseguit amb ClassDojo. A part de desvirtualitzar el sistema, els Dojis ajuden a prendre consciència de la seva progressió, al tractar-se d’un feedback palpable.

El cofre dels Dojis

El cofre dels Dojis

 

Beneficis: Amb els Dojis guanyats els alumnes poden comprar diferents beneficis que afectaran la classe d’una manera o d’una altra. Des de canviar-se de lloc a les classes de ciència a treure un full d’ajuda (altrament anomenat xuleta) durant un temps limitat en un examen. Aquesta mecànica tot just comença a rodar i ja veurem com funciona, però la rebuda ha estat molt bona tant per alumnes com per altres companys que em comencen a considerar un professor una mica estrany. Penjo aquí la presentació que he fet per als alumnes com a catàleg de beneficis.

 

En un parell de setmanes vull introduir unes cartes d’esdeveniments aleatoris i, si tot va bé, per al tercer trimestre creuar el que em sembla que és un dels elements més complicats d’introduir per a algú que no arriba a un curs sencer com a docent (i que encara batallo amb el currículum educatiu): la narrativa.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Educació, Gamificació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

17 respostes a (Gamificació) Punts, beneficis i Dojis

  1. Retroenllaç: (Gamificació) Valoració i experiències de la primera setmana | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Introducció al caos: La Baralla d’Esdeveniments. | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Ser professor) Objectius per al tercer trimestre 2015-2016 | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació)(Ser professor) Situacions i reflexions d’una aula gamificada I | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació)(Ser professor) Situacions i reflexions d’una aula gamificada II | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) La gran experiència del #gamificurs | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents | educAtòmica

  9. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 1r ESO – “A new home” | educAtòmica

  10. Retroenllaç: (Ser professor) Curs 2016-2017: Tres de gamificació i una de STEAM | educAtòmica

  11. Retroenllaç: educAtòmica

  12. Retroenllaç: (Ser professor)(Gamificació) La cara fosca de la gamificació | educAtòmica

  13. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  14. Retroenllaç: (Gamificació) (Ser professor) Crònica de la jornada #docentesinnovadores sobre gamificació | educAtòmica

  15. Retroenllaç: (Gamificació) Primeres sessions de rol al col·legi | educAtòmica

  16. Retroenllaç: (Ser professor) I fins aquí el curs 2016/2017! | educAtòmica

  17. Retroenllaç: (Ser professor) I fins aquí el curs 2016/2017! | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s