(Gamificació) Valoració i experiències de la primera setmana

Fa una setmana que vaig repartir els primers Dojis entre els alumnes i ja començo a rebre primeres impressions i enfrontant petits problemes. A més a més, és molt bona idea portar un diari sobre el procés de gamificació no tan sols com a registre si no també com a eina d’autoavaluació. Per tant…

Magnifier

La introducció dels Dojis a la classe i el microentorn econòmic que suposa ha estat molt ben rebut. Fins i tot els alumnes de semblant més serio van rebre els primers trossets de cartolina amb certa emoció als ulls. També ha estat gratificant escoltar comentaris dels alumnes en la línia de que amb aquest sistema de Dojis vindran motivats a classe de ciència i em sembla curiós que aquests comentaris no sortissin abans de la introducció de les monedes de cartolina.

“Profe, estoy ansioso por la clase de bio/geo”

Ha estat important remarcar repetidament a classe la diferència entre els punts dins de ClassDojo, que tenen la seva repercussió a nivell de l’avaluació actitudinal, i els Dojis en si que no són més (ni menys) que el diner del joc que poden gastar en beneficis. El cas més interessant ha estat el d’una estudiant que va deixar els Dojis al pantalons i aquests van anar directes a la rentadora. I no, no li podia donar de nous fins dins de dues setmanes. Lliçó apressa.

També vam tenir un moment de risc quan un company professor em va comentar que hi havia hagut baralla entre dos alumnes per un Doji extraviat en el bar de l’institut. Tot i això, un cop vaig parlar amb els alumnes vaig comprovar que la situació la van gestionar ells mateixos amb un resultat acceptable i sense violència més enllà d’un volum elevat en la discussió. Desprès de felicitar-los per com havien gestionat la situació em vaig adonar que la introducció dels Dojis va més enllà d’un factor motivador i sembla portar associats valors de responsabilitat individual i col·lectiva. Seguiré atent.

Amb una setmana des de l’inici del sistema, el benefici més comprat ha estat, de fet, el que menys repercussió acadèmica té ja que el que fa es disparar un esdeveniment aleatori per a tota la classe. Un total de 9 cops. Entre els esdeveniments en els que un alumne guanya o perd punts a l’atzar cal remarcar una prova pirata en la que els alumnes van haver-se de comportar com aquests personatges durant una classe. A efectes pràctics, van tractar-me de capità i van acabar la classe cantant una tonada marinera …i l’ampolla de rom.

Encara no tinc dades per concloure si la conducta ha augmentat significativament però les sensacions que m’arriben són molt bones (tot i que encara no hi ha gaire varietat de beneficis comprats). Quan s’apropin els exàmens i l’entrega de treballs segur que el panorama és ben diferent i ja tindré una visió més acadèmica de la incidència del sistema Dojiconòmic a les classes.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Educació, Gamificació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a (Gamificació) Valoració i experiències de la primera setmana

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016 | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s