(Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016

(Si és bo o no l’organització del curs escolar en trimestres o 3 avaluacions és un tema que té suficient suc per a varis cafès però en tot cas…)

Ha començat el tercer trimestre i abans de plantejar-se nous reptes i/o objectius per al futur, és sa fer un cop d’ull a si els reptes que em vaig proposar aquest segon trimestre han arribat a bon port o no. A veure.

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Em trobo cada cop amb més traça davant dels alumnes i al gestionar la classe, i això m’ha permès poder estar una mica més atent a la dinàmica de l’aula i poder fer petites intervencions dirigides a alumnes concrets. Tot i que el camí a recórrer en quant a l’atenció a la diversitat dels alumnes és ben llarg, vaig avançant poc a poc. En quant els aspectes disciplinaris, als quals un professor no pot ignorar, crec que aconsegueixo un bon ritme de classe i una acceptable atenció del grup d’alumnes sense (gairebé) alçar la veu. Valoració: repte en el bon camí.

Relació amb les famílies. L’opció de xat de ClassDojo és una molt bona eina. Tot i que la relació amb les famílies no formaria part, per desgràcia, del tarannà del centre en el que estic treballant, el xat permet compartir les activitats que es porten a terme a classe i tractar petits problemes puntuals amb els pares de l’alumne que correspongui. A més, la rebuda d’aquesta eina ha estat molt bona i molts pares han agraït aquest canal de comunicació. Valoració: repte en el bon camí.

Manteniment del blog classe. El blog de la classe de ciència segueix sent un canal bàsicament unidireccional. En aquest aspecte, compleix a la perfecció per a compartir amb els alumnes les presentacions fetes a classe, però la seva participació segueix sent pràcticament inexistent. De fet estic força convençut de no seguir fent servir el blog de cara a propers cursos… Valoració: repte no superat.

Gamificació. Si alguna cosa he introduït a les classes durant el segon trimestre és el sistema de punts, monedes i esdeveniments. Els alumnes han agafat aquestes petites gamificacions amb els braços oberts i està tenint molt èxit. Sempre hi han aspectes a millorar i perfilar, però aquest és un dels objectius que més orgullós em fan sentir. Valoració: repte superat amb èxit.

GamificaTuAula_LogoPeriodicitat a educAtòmica. L’objectiu de 10 posts durant el segon trimestre no ha estat assolit, amb només 6 articles publicats. Valoració: (encara) necessita millorar.

Presència a la xarxa i augment dels “imputs”. Repte assolit a mitges. Gràcies en bona part a la comunitat “Gamifica tu Aula” i la font de coneixement que és Youtube (no, no només hi han vídeos de gats), el nombre de “imputs” no deixa d’augmentar aportant-me inspiració i idees per a ser cada cop millor docent. Però per altra banda, el meu rol 2.0 encara està massa estancat en el de consumidor i no el de creador. Valoració: repte mig superat i que cal seguir treballant.

Gestió de l’energia. Repte a llarg termini, que durant aquests últims mesos ha estat complex de mantenir per causa d’un procés víric fort que va acaparar gairebé tota la meva energia. Valoració: repte que cal seguir treballant.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a (Ser professor) Valoració del segon trimestre 2015-2016

  1. Retroenllaç: (Ser professor)(Gamificació) La cara fosca de la gamificació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s