(Ser professor) Objectius per al tercer trimestre 2015-2016

Tercer trimestre. Com passi tant ràpid com els dos primers no em donarà temps a res. De fet el dia a dia passa lent, però desprès ràpid. (Fàstic d’Einstein). En tot cas, i per tal d’intentar seguir la sana rutina d’autoevaluar la meva pròpia feina docent per tal de millorar, aquí tenim el llistat d’objectius per a treballar durant els propers mesos d’aquest curs acadèmic.

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Objectiu perenne. Estic força content de com milloro en aquest aspecte però no m’enganyo, encara estic molt lluny de dominar-ho… El fet que els alumnes canviïn any rere any també fa que s’hagin de buscar estratègies diferents per mantenir un clima de treball i d’aprenentatge adient.

Relació amb les famílies. Per molt que socialment sembla que els docents despertem enveges i animadversió i que molts pares no semblen ser conscient de la responsabilitat de tenir fills, de moment em nego a creure que les famílies i els professors no estem junts en la tasca d’educar als infants i adolescents. Així que encara que sigui per comentar petits problemes o compartir el que fem a l’aula, continuaré tenint comunicació amb els pares dels meus alumnes pels canals disponibles.

Manteniment de la Gamificació. Em falta temps per poder afegir una narrativa a les meves classes, així que em proposo al menys mantenir el sistema de punts i recompenses que vaig introduir durant el trimestre passat. (Un company docent està a punt d’adaptar el mateix sistema, a veure si l’acabo convencent…)

Demostracions i models científics. Aquest trimestre comencem a parlar de física i química a classe (per fi!) i em proposo construir i dur a terme models, experiments i pràctiques com a suport dels conceptes treballats a les classes. De moment he fet un model dels estats de la matèria i un parell d’experiments sobre la densitat. Al centre on treballo, aquest plantejament de les classes és (malauradament) una novetat, però crec que és molt positiu de cara a l’educació científica dels alumnes poder “tocar” la ciència. (Ja m’he acostumat a que els altres professors em mirin estrany quan passejo carregat de trastos de classe a classe.)

Periodicitat a educAtòmica. Un post setmanal. Encara m’aferro a aquesta periodicitat. Si aquest trimestre no acabo satisfet amb aquest propòsit hauré de fer algún canvi.

Presència a la xarxa i augment del nombre d’”imputs”. Conectar amb altres docents, seguir conferències sobre educació, realitzar cursos científics per agafar noves idees… i, també, intentar aportar algo a la comunitat. Deixar el parasitisme.

Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a (Ser professor) Objectius per al tercer trimestre 2015-2016

  1. Retroenllaç: (Ser professor) Valoració del tercer trimestre 2015-2016 | educAtòmica

Comenta

