(Gamificació) La gran experiència del #gamificurs

A principis de mes va tenir lloc el curs de formació docent “Què és la gamificació? Estratègies d’aplicació a l’aula” dins de la programació del ICE de la UB.

No se m’acut una millor manera de recarregar les piles docents que els quatre matins que vaig poder passar amb un bon grapat de col·legues parlant, provant i vivint els jocs des d’un punt de vista educatiu. I del bon regust d’aquest curs en tenen en gran part la culpa els seus formadors: en Natxo Maté (aquí el seu blog: 1d10enlamochila) i en cHristian Negre (aquí el seu blog: applejux), a qui va ser un plaer desvirtualitzar.

De fet, en Natxo em va contactar per si podia fer una petita ponència/intervenció en el curs parlant de la meva experiència durant el curs amb el sistema de Dojis, la baralla d’esdeveniments i aquestes primeres reflexions amb la gamifiació. Jo encantat. Em vaig presentar el segon dia del curs per explicar les quatre coses i l’ambient i els continguts em van atrapar de tal manera que vaig acabar anant-hi la resta de dies com a oient.

En el #gamificurs (hashtag oficial) es va parlar de les virtuts de la gamificació, dels seus elements bàsics, de la utilització de jocs de taula i jocs de rol a l’aula… Però sobretot es va jugar. Disseccionar (entre altres) el Dixit, el Cacao o el Timeline amb visió docent, participar en un rol en viu de la mà de Cheap Films i en Xavi Socías, o aconseguir vèncer l’Apatovirus (clarament, el virus de l’avorriment) amb una activitat impressionant de BreakoutEdu de la mà d’en cHristian.

Grupfinal

I no em puc oblidar la gent, els ja esmentats, els companys amb qui espero estar en contacte (digueu hola si em llegiu!) i altres particpants com la Maria Sabiote i el seu exemple de gamificació renaixentista, i en Roberto Alhambra, creador de material gamificat per a la Xunta de Galícia.

Una experiència molt enriquidora, divertida (desconec si altres cursos de formació acaben anant a fer tots una cervesa) i del qual m’emporto un grapat de contactes, exemples inspiradors i molta energia per a preparar el curs vinent.

Per acabar, us deixo la presentació que vaig fer servir durant la meva petita intervenció en el #gamificurs.

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a (Gamificació) La gran experiència del #gamificurs

  1. Retroenllaç: (Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents | educAtòmica

  2. Jose Antonio Pascual Castaño ha dit:

    👋! ! Un plaer coincidir amb tu i poder aprendre de ls teva experiència! ! !

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 3r ESO – “Agents of C.L.O.S.A.” | educAtòmica

  4. Retroenllaç: educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. I. | educAtòmica

  6. Retroenllaç: Top 10 (sense reposar) del 2016 | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) BreakoutEDU: La Desaparició de l’Alquimista | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) BreakoutEDU: Reflexions a tenir en compte | educAtòmica

  9. Retroenllaç: (Ser professor) Adaptant el Dobble! amb invertebrats | educAtòmica

Comenta

