(Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents

Les classes del curs 2016-2017 van agafant forma. Les idees i l’energia recollida durant el #gamificurs dóna el seu fruit en els sistemes gamificats amb els que vull experimentar en tres de les quatre assignatures que faré el proper curs escolar. Tres gamificacions diferents és (potser) voler abraçar massa però d’alguna manera he de deixar anar les idees i la motivació per la professió docent que de moment conservo intacta (i que duri).

En aquesta entrada deixaré escrit una petita sinopsis del projecte de cada curs. De moment molt per sobre, no fos cas que se m’escapi algun spoiler (tot i que ja us fareu una idea per on aniran els trets).

Durant el passat curs, el sistema de Dojis va funcionar força bé i ha establert les bases de A new home, el projecte  per a l’assignatura de Biology & Geology de 1r d’ESO. En aquest curs, els alumnes seran contactats per la Earth Scientific Organisation (o E.S.O.) per a realitzar una anàlisi del planeta, interpretar els resultats i sortir a buscar un nou planeta per a quan aquest ja no ens aguanti.

Els alu00 FreelancerA Qmnes de 2n d’ESO, durant les classes de Física i Química, es transformaran en Protectors del Regne de Closia. En aquest regne medieval fantàstic els alumnes rebran encàrrecs de personatges il·lustres com Leogali, Tewnon o Nietsnei (ho pilleu? eh? EH?) a la vegada que guanyen experiència i nous poders al pujar de nivell.

Per últim, els alumnes de 3r ESO ingressaran alC.L.O.S.A. Logo  C.L.O.S.A. Center, un centre pluridisciplinari, en qualitat de paramèdics, analistes de laboratori o terapeutes. En una de les primeres missions hauran d’analitzar malalties infeccioses d’arreu el món, però al tornar a les oficines centrals… les coses es complicaran notablement. (SPOILER)

Com veieu, el proper curs introduiré la narrativa en cada curs. Vaig deixar aquest element de la gamificació apartat anteriorment, però durant el 16-17 servirà per a cohesionar i potenciar la immersió dels alumnes al procés d’aprenentatge. En futures entrades us compartiré les bases del sistema de joc de cada curs.

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació, Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a (Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents

  1. Pedro J. Lledó ha dit:

    Ets un crack! Crec que ho tindré difícil per emportar-me el títol de professor xaxiguay aquest any! Ànim amb l’organització del curs (jo encara no se ni que assignatures tinc =/)
    Salutacions!
    Pedro

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 1r ESO – “A new home” | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamification) Una ullada al curs 16-17: 2n ESO – “Protectors de Closia” | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 3r ESO – “Agents of C.L.O.S.A.” | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Ser professor)(Gamificació) La cara fosca de la gamificació | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació) Crítica a Faidutti: “Jeu et éducation” – (II) El joc és una diversió | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s