educAtòmica

Aprenent a ser professor entre jocs i ciència

(Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents

Les classes del curs 2016-2017 van agafant forma. Les idees i l’energia recollida durant el #gamificurs dóna el seu fruit en els sistemes gamificats amb els que vull experimentar en tres de les quatre assignatures que faré el proper curs escolar. Tres gamificacions diferents és (potser) voler abraçar massa però d’alguna manera he de deixar anar les idees i la motivació per la professió docent que de moment conservo intacta (i que duri).

En aquesta entrada deixaré escrit una petita sinopsis del projecte de cada curs. De moment molt per sobre, no fos cas que se m’escapi algun spoiler (tot i que ja us fareu una idea per on aniran els trets).

Durant el passat curs, el sistema de Dojis va funcionar força bé i ha establert les bases de A new home, el projecte  per a l’assignatura de Biology & Geology de 1r d’ESO. En aquest curs, els alumnes seran contactats per la Earth Scientific Organisation (o E.S.O.) per a realitzar una anàlisi del planeta, interpretar els resultats i sortir a buscar un nou planeta per a quan aquest ja no ens aguanti.

Els alu00 FreelancerA Qmnes de 2n d’ESO, durant les classes de Física i Química, es transformaran en Protectors del Regne de Closia. En aquest regne medieval fantàstic els alumnes rebran encàrrecs de personatges il·lustres com Leogali, Tewnon o Nietsnei (ho pilleu? eh? EH?) a la vegada que guanyen experiència i nous poders al pujar de nivell.

Per últim, els alumnes de 3r ESO ingressaran alC.L.O.S.A. Logo  C.L.O.S.A. Center, un centre pluridisciplinari, en qualitat de paramèdics, analistes de laboratori o terapeutes. En una de les primeres missions hauran d’analitzar malalties infeccioses d’arreu el món, però al tornar a les oficines centrals… les coses es complicaran notablement. (SPOILER)

Com veieu, el proper curs introduiré la narrativa en cada curs. Vaig deixar aquest element de la gamificació apartat anteriorment, però durant el 16-17 servirà per a cohesionar i potenciar la immersió dels alumnes al procés d’aprenentatge. En futures entrades us compartiré les bases del sistema de joc de cada curs.

Published by

9 respostes a «(Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents»

  1. Avatar de Pedro J. Lledó

    Ets un crack! Crec que ho tindré difícil per emportar-me el títol de professor xaxiguay aquest any! Ànim amb l’organització del curs (jo encara no se ni que assignatures tinc =/)
    Salutacions!
    Pedro

    1. El xaxiguayisme es cosa de tots!

  2. […] ← (Ser Professor)(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: Tres narratives diferents […]

  3. […] els encarreguin. Tot i que els habitants de Closia són alter-egos de científics reals, de les tres narratives d’aquest proper curs aquesta és la que té una temàtica més feblement lligada als continguts curriculars de […]

  4. […] Cada nivell del proper curs tindrà una narrativa diferent. Mentre que els alumnes de 1r viatjaran a l’espai en busca d’un planeta similar a la Terra en un entorn de ciència ficció i els de 2n es reencarnaran en guerrers, lladres i mags en un món medieval-fantàstic, els alumnes de 3r d’ESO es mouran per un entorn més quotidià (si més no les primeres setmanes). […]

  5. […] de el minut 0 he estat gamificant les meves classes, introduint cada cop més elements dels jocs i construint narratives al voltant dels continguts curriculars. Tot i intuir i començar a veure els beneficis de la […]

  6. […] de la seva edat) cal remarcar quan estem dins del joc, i penso en les narratives propies d’un projecte gamificat, i quan no. Als nivells secundaris considero que és subestimar l’alumne el considerar que no […]

  7. […] en el tastaolletisme gamificador, després de dur a terme projectes gamificats amb i sense narrativa, fer servir diverses aplicacions afins i adaptar jocs a la dinàmica d’una […]

  8. […] tot cas, intento no estar-me quiet. No trec temps per planificar una gamificació amb cara i ulls i molts projectes que se’m passen pel cap es moren com a simple idea, però […]

Comenta