(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 1r ESO – “A new home”

Després de comentar per sobre les narratives de cada projecte (un per curs) de l’any vinent, toca deixar escrit les bases del sistema gamificat de cadascun. Avui el projecte per a 1r d’ESO: A New Home.

L’agència E.S.O. (Earth Scientific Organization) contacta amb els alumnes demanant ajuda per a realitzar un conjunt d’anàlisis al nostre planeta. Quan es determinin les conclusions d’aquests informes, es veurà clar la limitada vida que té la Terra i es farà necessari sortir a l’espai a buscar un planeta similar on poder traslladar la humanitat.

Captura de pantalla (122)

Per a aquest curs em proposo modificar el sistema de punts, Dojis i beneficis que vaig fer servir durant el curs anterior 2015-2016. De la mateixa manera, els alumnes guanyaran i perdran punts en funció de la seva conducta a classe. Registrarem els punts amb l’aplicació ClassDojo ja que tot i els seus defectes em sembla de moment força còmode i fàcil de fer anar. Els punts acumulats pels alumnes és transformaran en Dojis (la moneda del sistema) cada dues setmanes.

Captura de pantalla (123)

Amb els Dojis, els alumnes podran comprar beneficis com poder entregar la feina més tard de la data límit o fer servir un full d’ajuda durant cinc minuts en un examen (entre d’altres).

Captura de pantalla (125)

Fins aquí no hi ha gran diferència respecte al curs passat en quant al sistema. Si que tinc pensats dos petits canvis per al el curs 16-17:

  • La Baralla d’Esdeveniments, de moment, no es farà servir. Sóc conscient que aquest element d’aleatorietat ha estat un gran èxit entre els alumnes, però els esdeveniments de la baralla tenen una temàtica allunyada de la narrativa. No és un gran impediment, però no em convenç fer-la servir si no pateix un redisseny.
  • Desbloquejar beneficis. Durant el passat curs vaig trobar en falta unes dinàmiques de cooperació més profundes entre els alumnes. Per tal d’incentivar el treball en equip, durant aquest any només es podran fer servir els beneficis que s’hagin desbloquejat prèviament. La manera que els alumnes tenen de desbloquejar beneficis cada cop més sucosos és acumular un total de punts positius en ClassDojo de manera grupal (tota la classe). El curs començarà amb un benefici desbloquejat i poc a poc (als 30 punts, als 60, als 100…) s’aniran fent accessibles d’altres. Encara no he perfilat els detalls però crec que aquesta mecànica donarà una sensació de progrés i a la vegada generarà dinàmiques de cooperació entre els alumnes.

Captura de pantalla (124)

Objectivament, primer d’ESO és el curs que es manté més simple en quant a gamificació. Tenint en ment que els alumnes seran desconeguts i no tindran l’experiència dels Dojis del curs passat (a diferència dels nois i noies de 2n i 3r, que ja ens coneixem), millor no complicar-nos en excés d’entrada. Ja tindrem temps de fer-ho (o no).

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 1r ESO – “A new home”

  1. Retroenllaç: (Gamification) Una ullada al curs 16-17: 2n ESO – “Protectors de Closia” | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 3r ESO – “Agents of C.L.O.S.A.” | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Curs 2016-2017: Tres de gamificació i una de STEAM | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. I. | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. II | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Ser professor)(Gamificació) La cara fosca de la gamificació | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. IV | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s