(Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 2n ESO – “Protectors de Closia”

Si els alumnes de 1r d’ESO hauran de trobar un planeta similar a la Terra, la narrativa per als alumnes de 2n d’ESO té un aire medieval-fantàstic. Els alumnes entraran a l’Academia del Regne de Closia com aprenents, i a mesura que realitzin les tasques que els habitants d’aquest regne els encarreguin. Tot i que els habitants de Closia són alter-egos de científics reals, de les tres narratives d’aquest proper curs aquesta és la que té una temàtica més feblement lligada als continguts curriculars de l’assignatura. Tot i això, confio en que serveixi de bon fil conductor i mantingui als alumnes interessats i motivats.Captura de pantalla (126)

Els membres de l’Academia del Regne de Closia tenen com a principal objectiu la protecció dels habitants que tenen a càrrec a la vegada que milloren les seves habilitats. En aquesta gamificació això es reflexa amb un sistema de punts d’experiència (PH) (punts d’Heroi) i nivells. Les tasques, activitats i missions completades correctament atorgaran PH als alumnes per tal de pujar de nivell.

Captura de pantalla (127)

A mesura que augmenti el seu nivell, els alumnes deixaran de ser aprenents i canviaran d’ofici dins d’un dels tres camins possibles: el camí del Valor, el camí de l’Astúcia i el camí de la Saviesa. Cada camí permet adquirir diferents oficis que permeten personalitzar la imatge de l’heroi i també donen accés a uns poders o uns altres.

Captura de pantalla (128)

Cada nivell dona accés a un poder diferent. Alguns són comuns a tots els herois però altres depenen de l’ofici triat per l’alumne. Per fer servir aquests poders, els alumnes han de gastar Punts de Poder (PP) que guanyaran a classe en funció del seu comportament. De nou, faré servir ClassDojo per registrar els punts positius dels alumnes que bescanviaran per PP. Però a diferència del curs anterior, el comportament disruptiu no disminuirà els Punts de Poder de l’alumne. En “Els Protectors de Closia”, el comportament negatiu adjudica Punts de Ferida (PF) als herois. Si un heroi arriba a 5 o més PF quedarà Inconscient i rebrà una penalització (que tant pot ser feines extra, repetir treballs...)

Captura de pantalla (129)

A més a més dels poders i els nivells, utilitzarem una mecànica de Clans on els alumnes s’organitzaran en grups de 3 o 4 i un sistema de Duels en el que dos herois a l’atzar posaran a prova els seus coneixements. (Tot i que tinc varies idees aquests dos elements es troben en fase d’esborrany inicial.)

Tot i que l’estructura dels nivells sembla indicar que cada 100 PH equival a un 1 punt d’una avaluació decimal, no estic convençut de fer l’analogia de manera directa. En tot cas, no hi ha dubte que l’objectiu és arribar a nivell 10!

Captura de pantalla (130)

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 2n ESO – “Protectors de Closia”

  1. natxopv ha dit:

    Em sembla que el curs vinent ja pots fer cursos de formació de profes tot sol. M’encanta el que estas fent!! Ànims!!

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Una ullada al curs 16-17: 3r ESO – “Agents of C.L.O.S.A.” | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Curs 2016-2017: Tres de gamificació i una de STEAM | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. I. | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. II | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  7. Retroenllaç: educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. IV | educAtòmica

  9. Retroenllaç: educAtòmica

  10. Retroenllaç: (Ser professor) Breves sensaciones de la #JGA17 | educAtòmica

  11. Retroenllaç: (Ser professor) I fins aquí el curs 2016/2017! | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s