(Ser professor) Curs 2016-2017: Tres de gamificació i una de STEAM

Queda poc per a començar el proper curs escolar, i desprès d’unes setmanes de desconnexió i relax (irremeiablement curtes i indubtablement necessàries) toca anar escalfant la re-entrada a la rutina habitual.

Els curs vinent es presenta ple de reptes. A no ser que vinguin canvis d’últim moment, parlarem de ciència a 1r, 2n i 3r d’ESO i farem una assignatura optativa amb els de 2n d’ESO, en la qual he tingut força carta blanca a l’hora de preparar aquesta hora setmanal. Aquest post serveix per fer un petit resum de cadascuna d’aquestes quatre assignatures.

Astronaut

  • Biology & Geology, 1r d’ESO. Els nous alumnes d’ESO buscaran una alternativa viable al nostre planeta en la gamificació “A New Home”. Una evolució del sistema del curs passat però que a més dels avatars del Classdojo i la moneda del joc (els Dojis) incorpora un mecanisme que fa que els beneficis adquiribles varin al llarg del curs.

Captura de pantalla (128)

  • Física i química, 2n d’ESO.  A 2n d’ESO els alumnes resoldran els problemes dels alter-ego de científics reals en “Els Protectors de Closia”. Amb aquestes missions, cada alumne guanyarà punts d’experiència amb els que pujar de nivell, personalitzar el seu avatar i aprendre noves habilitats. A més, farem una dinàmica de clans (o equips) que permetrà la interacció directa entre jugadors.

Captura de pantalla (135)

  • Biology & Geology, 3r d’ESO.  Simplificant un joc de rol, els alumnes de 3r d’ESO crearan el seu personatge en “Agents of C.L.O.S.A.” amb l’objectiu d’estudiar i resoldre les emergències sanitàries i ambientals que puguin ocorre. A part de la fitxa de personatge amb els valors en les seves característiques físiques, mentals i socials, els alumnes guanyaran tiquets amb els que comprar millores i equipament per al seu personatge.

Imatge_STEAM

  • Taller STEAM, optativa de 2n d’ESO. Per últim (i no menys important) durant una hora setmanal realitzarem un taller dins del corrent STEAM que pretén imbricar la ciència i la tecnologia amb les arts. Realitzarem petits projectes de 2 o 3 hores veient-los des de varies perspectives. Geometria i pintura, estructures i arquitectura, literatura i estadística, aeronàutica i fotografia… Alguns dels projectes pensats són variacions dels emprats per cHristian Negre (@applejux) i d’altres surten de la feina del explOratorium Museum i el seu llibre The Art of Tinkering.

Les vacances sempre es fan curtes, però les ganes de tornar a classe comencen a ser preocupants.

6tag_060716-175105

NOTA: L’anàlisi dels elements que inclou cada assignatura gamificada ha estat fet amb l’ajuda del “The 35 Gamification Mechanics Toolkit” dissenyat per Victor Manrique (@victormanriquey)

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Gamificació, Ser professor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a (Ser professor) Curs 2016-2017: Tres de gamificació i una de STEAM

  1. Retroenllaç: educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Ser professor) Mantenir viva la creativitat a l’escola | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. II | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa… | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Ser professor) (STEAM) Primer trimestre mesclant ciència i arts | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VI: La Terra està malalta? | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) Gamificar és un error. | educAtòmica

  9. Retroenllaç: (Ser professor) Famílies i docents i viceversa | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s