(Gamificació) Diari gamificador 16/17. I.

La memòria és finita. I arribarà un dia que voldré recopilar el que he anat fent i experimentant a classe en quant a gamificació, ja sigui per a recordar experiències interessants, per a compartir el projecte amb altres professionals o per a rectificar i millorar el projecte per a futures edicions. Amb aquests objectius començo aquest diari del gamificador per al curs 2016/2017.

A New Home
http://profeparrilla.wixsite.com/anewhome

Narrativa: Durant la primera setmana de curs, la E.S.O. (Earth Scientific Organization) s’ha posat en contacte amb els alumnes de primer mitjançant un missatge fet amb l’eina web PowToon (que vaig veure utilitzar no fa gaire a @applejux). La E.S.O. demana ajuda als alumnes per analitzar el planeta, ja que pensen que la Terra està malalta.
Mecànica: Per altra banda, la mecànica dels Dojis i els beneficis desbloquejables avança correctament. A partir de la setmana vinent rebran les primeres monedes i començaran a fer-les servir.
Dinàmica: Els alumnes poc a poc entren en el joc, i en general es nota una motivació generalitzada per veure que els hi espera. ClassDojo és rebut amb interès tant pels alumnes (això de canviar l’avatar els té bojos) com pels pares, que agraeixen poder comunicar-se directament amb el professor.

Protectors de Closia
http://profeparrilla.wixsite.com/protectorsclosia

Narrativa: Els aprenents a heroi (els estudiants) viatgen fins a l’Acadèmia on comencen a entrenar-se per a poder completar les missions que més endavant els hi demanaran (a nivell curricular, recordar operacions bàsiques com transformar unitats).
Mecànica: A l’inici del curs vaig voler presentar tot el sistema de cop però vaig veure que costava de comprendre, així que anirem introduint els elements del joc poc a poc. El sistema de punts d’heroi, les missions i els nivells el capten fàcilment. En breu començaran a obtenir els primers poders i veurem si és pràctic de gestionar.
Dinàmica: En un dels dos grups de 2n la motivació ha estat més visible que en l’altre. Potser l’ambientació medieval fantàstica està massa allunyada per a ser significatiu l’aprenentatge, però esperarem a que apareguin els primers científics demanant ajuda als herois per veure si hi ha un canvi. La primera missió secundària (i per tant opcional) ha estat fet per un 70% dels alumnes; també s’haurà de veure si es degut a la novetat i l’impuls inicial o si les properes missions no obligatòries són també completades en aquest grau.

p002

Agents of C.L.O.S.A.
http://profeparrilla.wixsite.com/agentsclosa

Narrativa: Després d’una sessió d’introducció i motivació de la que em sento orgullós desde un punt de vista teatrero, els alumnes de 3r d’ESO es preparen per a fer l’examen d’ingrés al Centre C.L.O.S.A.
Mecànica: Encara no s’ha començat a fer servir el sistema de compra d’objectes (que no estan disponibles a persones que no siguin agents C.L.O.S.A.) i per tant, no es pot valorar. No obstant, durant la presentació general del sistema vaig veure força confusió amb les tirades de daus per a obtenir tiquets de compra. Caldrà explicar-ho bé en futures classes.
Dinàmica: En general els alumnes han respost bé a la narrativa. Alguns m’han fet arribar els seus avatars Pocoyó per a fer les targetes d’agent (tasca opcional). Encara és d’hora per poder fer qualsevol altra valoració.

Captura de pantalla (135)

Nota: L’apartat de narrativa fa referència als aspectes relacionats amb la història que envolta el projecte gamificat. La mecànica són tots aquells altres elements que formen part del projecte gamificat (punts, nivells, poders, beneficis,etc…). Per últim, la dinàmica inclou observacions de com els jugadors-alumnes es relacionen amb la mecànica i la narrativa.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a (Gamificació) Diari gamificador 16/17. I.

  1. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. II | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. IV | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa… | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VI: La Terra està malalta? | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VII: Estat dels projectes | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – Emergency Teams | educAtòmica

  8. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – IX: Petita recapitulació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s