(Gamificació) Diari gamificador 16/17. II

Les classes han continuat i els alumnes han avançat en les respectives narratives. Tot i que encara no estan introduïts tots els elements de cada projecte, ja comencem a agafar una bona dinàmica de classe gamificada (en la majoria de cursos). Com amb la primera entrada d’aquest diari gamificador, de cada projecte deixaré escrit per futures revisions aspectes de la narrativa (la història que els alumnes “viuen”), de les mecàniques (els elements propis del joc que s’introdueixen a les classes) i de la dinàmica (les relacions entre els alumnes i els elements del joc i els elements narratius).

crystals

A New Home
http://profeparrilla.wixsite.com/anewhome

Narrativa: Seguint la demanda de la E.S.O., els alumnes investiguen si la Terra es troba o no malalta. Després d’una visió general del planeta, ara intenten decidir si els humans són o no la causa d’aquesta “malaltia” començant per la geosfera, les mines i l’extracció de combustibles.
Mecànica: Després d’una setmana amb Dojis encara no s’ha fet cap compra de beneficis.
Dinàmica: Un grup de primer d’ESO ha abraçat la gamificació sense cap problema. L’altre grup, en canvi, presenta unes dinàmiques de treball que dificulten la realització de les classes de manera normal, i ja no diguem amb elements gamificadors. Després de parlar-ho amb el tutor, em pres la decisió de no introduir aquests elements al grup fins que no presentin un comportament més adient. Esperem que per a la propera entrada del diari ja s’hagin guanyat el participar de la gamificació.

p003

Protectors de Closia
http://profeparrilla.wixsite.com/protectorsclosia

Narrativa: Els futurs herois del regne estan entrenant-se en les habilitats bàsiques (mesures i transformació d’unitats) que necessitaran per a realitzar les tasques del futur i solucionar els problemes dels habitants de Closia.
Mecànica: Els herois que han realitzat correctament la primera missió ja han rebut els poders de nivell 0, tot i que encara no els han fet servir. A finals de setmana tenim un repte (aka examen) i es d’esperar que els facin servir. Caldrà veure si el sistema per a gestionar els poders, consistent en entregar-me la carta del poder quan vulguin fer-lo servir per tal que jo els hi redueixi el cost dels seus Punts de Poder, és útil o l’haurem de canviar.
Dinàmica: En general els alumnes es mostren contents amb el projecte, la narrativa i els poders. Les missions opcionals (que també donen punts d’experiència) són completades per més de la meitat dels alumnes. He detectat un grapat d’alumnes que no semblen especialment interessats en seguir la metodologia proposada, però espero que això canvi quan vegin l’ús que fan els companys dels poders.

agentcardb

Agents of C.L.O.S.A.
http://profeparrilla.wixsite.com/agentsclosa

Narrativa: Els futurs agents del centre C.L.O.S.A. estan realitzant l’examen d’ingrés per demostrar el seu domini dels fonaments de la biologia cel·lular i l’organització del cos humà. La setmana que ve s’entregarà la targeta d’agent a tots aquells que hagin superat la prova i rebran les instruccions de la seva primera missió de camp.
Mecànica: No s’ha introduït cap element nou encara. Els anirem incorporant poc a poc. El proper element a incorporar serà les targetes d’agent que serviran com a full de personatge.
Dinàmica: Els alumnes reaccionen positivament a la narrativa presentada. Segueix sent d’hora per fer cap altra valoració.

Diari gamificador del curs 2016/2017
Diari gamificador I

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a (Gamificació) Diari gamificador 16/17. II

  1. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. IV | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa… | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VI: La Terra està malalta? | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VII: Estat dels projectes | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – Emergency Teams | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – IX: Petita recapitulació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s