(Gamificació) Diari gamificador 16/17. III

Les classes avancen a un ritme lleugerament més lent del que voldria, i de manera similar ho fan els diferents projectes gamificats. Per tant, menys novetats de les desitjades en aquestes dues últimes setmanes.

A New Home
http://profeparrilla.wixsite.com/anewhome

Narrativa: No s’ha avançat en la història. Els nous col·laboradors del Earth Scientific Organization segueixen estudiant la geosfera i en breu podran determinar si està malalta o no.
Mecànica: Els alumnes ja han rebut els primers Dojis però encara no hi ha cap benefici utilitzat.
Dinàmica: S’ha detectat una millora notable en el comportament i el compromís dels alumnes amb la classe desde que s’ha començat a repartir els Dojis. Paral·lelament, un altre company docent fa servir també el sistema de Dojis i em acordat que els guanyats en una classe es puguin fer servir en l’altra.

Protectors de Closia
http://profeparrilla.wixsite.com/protectorsclosia

Narrativa: Els aprenents d’heroi ja són (en la seva majoria…) els nous herois de Closia!. Després de realitzar un examen amb narrativa, resten a l’espera de la seva primera missió oficial.
Mecànica: La gran novetat ha estat l’inici de la creació dels Clans amb el qual els alumnes s’organitzaran en les activitats d’equip i les pràctiques de laboratori. Per altra banda, aquells que han arribat a nivell 1 rebran els seus poders en breu, corresponents al camí triat (guerrers, mags o lladres).
Dinàmica: Els Clans van ser creats parcialment de manera aleatoria. Els alumnes s’agrupaven com ells volien per parelles, i després a l’atzar vam ajuntar-ne dues. Això va provocar alguna cara de disgust en els alumnes, però el fet de que al menys en el grup tinguessin a un company o companya amb els que eren afins crec que va fer que no hi haguessin queixes. Veurem quan els Clans comencin a treballar conjuntament si s’ha de reajustar la composició d’algún. Per altra banda, la majoria d’alumnes van triar el camí de l’Astúcia (els lladres) en front del del Valor (guerrer) o la Saviesa (mags i sanadors). Després de encoratjar-los a intentar tenir una mica de varietat, la distribució d’herois ha estat força igualada. Entre els dos cursos tenim 20 guerrers, 19 lladres i 14 mags.

Agents of C.L.O.S.A.
http://profeparrilla.wixsite.com/agentsclosa

Narrativa: Els alumnes han estat admesos al Centre C.L.O.S.A. després de l’examen d’ingrés que van superar (fent servir l’aplicació Kahoot!). Els ja agents han començat a estudiar les malalties i el sistema immune mentre esperen a que la primera missió de camp els hi sigui assignada.
Mecànica: Ja s’han entregat les targetes d’agent, s’ha explicat el sistema de compra d’objectes i s’han entregat els primers Vaulty Tickets (la moneda del sistema).
Dinàmica: Potser degut a que només fem aquesta assignatura dos cops per setmana, potser per mancances meves a l’hora de presentar el tema, potser a una desafecció dels alumnes alentada pel procés maduratiu que estant experimentat o potser per una mescla de tot, aquesta és la gamificació que més m’està costant fer arribar als alumnes. Dels aproximadament 50 alumnes de 3r d’ESO, no més de 14 s’han registrat a ClassDojo, que és el primer pas per optar a tot el sistema. També és cert que a aquest curs la gamificació no és obligatòria, però espero que quan vegin els beneficis que els companys van adquirint s’animin a participar.

Diari gamificador del curs 16/17
Diari gamificador I
Diari gamificador II

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a (Gamificació) Diari gamificador 16/17. III

  1. Retroenllaç: educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17. IV | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa… | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VI: La Terra està malalta? | educAtòmica

  5. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VII: Estat dels projectes | educAtòmica

  6. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – Emergency Teams | educAtòmica

  7. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – IX: Petita recapitulació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s