(Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa…

Reprenc aquest diari amb les novetats i situacions que m’he trobat al realitzar els diferents projectes gamificats que tinc en marxa a cada curs. Els objectius són compartir l’experiència i tenir una memòria auxiliar (expressió del blog d’@applejux que em sembla molt adient) per a futures referències. Som-hi.

rollingdice

A New Home
http://profeparrilla.wixsite.com/anewhome

Narrativa: Els investigadors adjunts de l’E.S.O. ja han analitzat la geosfera, la hidrosfera i l’atmosfera del nostre planeta i en breu redactaran un informe amb les seves conclusions que s’enviarà a l’organització.
Mecànica: Una de les dues classes de primer ja té disponible un bon grapat de beneficis en els que invertir els seus Dojis. L’altre grup està despenjat però poc a poc en va desbloquejant de nous.
Dinàmica: És interessant veure com la dinàmica que s’estableix es diferent en cada classe. En el grup A, els alumnes atresoren les monedes en previsió a les proves individuals, on els gasten sense control tant per fer preguntes al professor sobre algun exercici o la traducció d’algunes paraules com per a fer ús del full d’ajuda. En canvi, en l’altre grup tenen la mà foradada i fan servir els beneficis de canviar-se de lloc o evitar la penalització per no tenir els deures fets massa alegrement. Potser amb el proper examen s’adonaran de la importància de conservar les Dojis per a aquests esdeveniments (o potser no). Però en el cas que algun alumne vegi el valor d’estalviar les monedes per al futur enlloc de fer-les servir tant bon punt les guanyen considero que haurà rebut una important lliçó.

legalcheatsheet

Protectors de Closia
http://profeparrilla.wixsite.com/protectorsclosia

Narrativa: Després d’ajudar a en Nerboulli en la construcció de la seva nau per a explorar les Terres del Nord, l’Acadèmia ha rebut la visita de l’il·lustre alquimista Trevor Loybe. Després de celebrar un duel en el seu honor, el senyor Loybe va retar als alumnes a superar la seva visió atòmica en una prova per equips. Un cop superada, l’alquimista va quedar tant sorprès que va donar als herois una peça d’informació de les seves investigacions.
Mecànica: No s’ha introduït cap mecànica nova. La informació donada per Trevor Loybe és una petita pista d’un enigma que es trobaran els herois més endavant (però no els hi digueu, que ells no semblen sospitar gran cosa…)
Dinàmica: Alguns herois han arribat a nivell 3, fet que ha introduït els poders dels mags que permeten eliminar les ferides dels companys de grup i ja s’han utilitzat un parell de vegades (sobretot per a curar als lladres que no han tingut èxit en el seu intent de robatori…). Per altra banda, un alumne esta abusant del poder que li permet evitar una ferida per a, sistemàticament, no fer els deures i anar fent servir el poder. Aquest fet em fa veure que és un poder que està descompensat i que caldrà redissenyar. En general, però, no s’estan fent servir tant els poders com en un principi em pensava i per això he decidit (en secret, els alumnes no ho saben) deixar d’atorgar punts de poder (els necessaris per a fer servir els poders) fins que les reserves dels alumnes no baixin una mica.

35-curacio12-robatori

Agents of C.L.O.S.A.
http://profeparrilla.wixsite.com/agentsclosa

Narrativa: Reprenem la història. Els agents del centre C.L.O.S.A. han rebut un important avís dels seus companys que actuen com a agents de camp: s’han trobat individus que presenten un comportament molt estrany degut a una misteriosa malaltia. Mentre aquests pacients estan arribant al centre, els agents es preparen per a avaluar la seva capacitat d’interacció amb l’entorn (contingut curricular de la percepció i els sentits).
Mecànica: Els agents han triat l’especialitat (paramedic, lab scientist o therapist) a la que es volen dedicar i que afecta les seves característiques de cos, ment i social. La idea inicial era que aquestes característiques influeixin en una tirades de daus al mes pur estil dels jocs de rol, però de moment he apartat aquesta mecànica. Per altra banda, s’han desbloquejat més objectes que els agents poden comprar al magatzem del centre per ajudar-los en les seves missions (objectes com un casc experimental que permet escoltar música a l’aula o un manual de ciència per a consultar durant un examen)
Dinàmica: Sembla que aquesta gamificació s’enlaira i que els alumnes comencen a sentir-se agents. Els tiquets que han guanyat amb un parell de treballs els han fet servir per comprar alguns dels objectes i fins i tot un parell d’alumnes han respost l’últim examen “interpretant” els seu paper d’agent. Per altra banda, la distribució d’especialitats ha estat molt decantada cap als científics de laboratori i els terapeutes, però entre ells ho han parlat i un parell d’alumnes va canviar a paramèdic.

Captura de pantalla (134)

Diari gamificador del curs 16/17
Diari gamificador I
Diari gamificador II
Diari gamificador III
Diari gamificador IV

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – V: Una malaltia misteriosa…

  1. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VI: La Terra està malalta? | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – VII: Estat dels projectes | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – Emergency Teams | educAtòmica

  4. Retroenllaç: (Gamificació) Diari gamificador 16/17 – IX: Petita recapitulació | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s