(Gamificació) BreakoutEDU: La Desaparició de l’Alquimista

Des del #gamificurs de l’estiu passat, i gracies a que en cHristian Negre ens ho va mostrar, que tenia ganes de provar de fer un BreakoutEDU amb els alumnes. Aprofitant que la setmana passada disposava de dues hores seguides amb les classes de segon d’ESO, i desprès de l’aturada de Setmana Santa que va permetre preparar-ho tot, vam realitzar dues sessions amb aquesta metodologia que comparteix les mecàniques d’una Escape Room. Aquesta és la visió general de l’activitat, i en un futur deixaré constància de com va anar la seva aplicació a l’aula.

(SPOILER) Les notes del BreakoutEDU: La Desaparició de l’Alquimista

La història comença amb l’aparició del detectiu Nietsnei que, com tots els personatges de la gamificació dels Protectors de Closia, es un reflex d’un científic real (Einstein en aquest cas). El detectiu ha convocat als herois per aque ajudin en la investigació de la desaparició del gran i il·lustre alquimista Trevor Loybe, personatge amb qui fa uns mesos van estudiar els canvis d’estat (tot lliga!). Segonsla seva aprenent, la senyoreta Uriec (si, Curie), el científic porta més d’una setmana tancat en la seva torre-laboratori des d’on s’han escoltat forts cops i sorolls. Preocupats, el detectiu va tirar la porta a terra i no es va trobar rastre de Loybe enmig del caos de mobles trencats, caixes i objectes diversos que conformava el seu laboratori. Per tal de buidar elsmobles, el detectiu contacta amb la constructora de Tewnon&CIA (versió de Newton amb la que els alumnes van treballar la dinàmica) per a fer ús de les seves màquines. I aquí es quan els herois tenen la seva primera tasca, encara sense ser el BreakoutEDU pròpiament dit, d’ajudar a fer aquest trasllat de mobles. Enmig de la “mudança” es troben una caixa tancada i sis sobres i, ara si, comença el BreakoutEDU per a resoldre el misteri de La Desaparició de l’Alquimista.

Candaus

Els herois, agrupats ens sis grups, reben les instruccions necessàries per al BreakoutEDU (sense passar per alt l’oportunitat de generar una mica d’estrès amb el compte enrere) i, tots a la vegada, obren els seus sobres. Cada sobre conté una sopa de lletres amb 20 paraules dels temes de física i química amagats, dues cartes d’una baralla francesa i un codi QR (i el corresponent enllaç per si ens trobessim amb problemes tècnics). Un cop resolta la sopa de lletres s’hi podia llegir un missatge ocult que deia: “Busca a la taula periòdica”. El que havien de buscar era l’element químic corresponent al número que marcaven les cartes de la baralla francesa. Un As i un sis correspon al numero 16, és a dir, al SOFRE. Aquest és el codi que han d’introduir al formulari que apareix a l’escanejar el codi QR. Cadascun dels 6 codis enllaçava amb un formulari diferent.

Fent el formulari

Aquests formularis plantejaven preguntes de tot tipus, majoritàriament de física i química, però també altres de cultura pop i cultura general. Un cop superat el formulari, el grup d’herois rep una pista per obrir un dels sis candaus de la caixa. Un missatge escrit amb runes, un codi Morse, la indicació de que “la clau es troba al cap del professor” o l’encàrrec de preguntar a la secretaria del col·legi. En aquest últim cas, la secretaria els hi donava una llanterna UV amb la que podien trobar un missatge amagat en els sobres inicials. Amb les candaus oberts, la caixa mostrava un missatge escrit per la mà del propi Loybe on explicava el misteri (a més d’una petita recompensa llaminera per als herois.)

El missatge rúnic

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Educació, Gamificació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a (Gamificació) BreakoutEDU: La Desaparició de l’Alquimista

  1. Retroenllaç: (Gamificació) BreakoutEDU: Reflexions a tenir en compte | educAtòmica

  2. Retroenllaç: (Ser professor) I fins aquí el curs 2016/2017! | educAtòmica

  3. Retroenllaç: (Ser professor) Objectius del curs 17/18, o no. | educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s