(Ser professor) Objectius del curs 17/18, o no.

Una setmana ja en el nou institut i potser seria bo plantejar-se alguns objectius per al curs, definir expectatives, pensar en què vull i què no vull aconseguir. O no, perquè una part de mi no ho veu clar.

El canvi d’un col·legi concertat de barri de Barcelona, de dues línies i un equip docent que no arriba a la vintena, a un institut públic de Terrassa considerat de màxima complexitat, amb quatre línies i un equip docent de cinquanta si no més és un canvi de paradigma que encara no he paït. I més sent tutor d’un dels grups de tercer d’ESO. En definitiva, el curs ve carregat de reptes i d’oportunitats, i fins que m’adapti al nou ritme (si m’adapto) em temo que hauré de ser més “realista” amb els projectes i els objectius pel curs.

Així doncs, intentant ser realista però pecant d’ambiciós, vet aquí els objectius per aquest curs que m’agradaria treballar. (Objectius a nivell general, sense gaire detalls per què, entre d’altres motius, no m’arriba el temps per perfilar-ho més.)

Construir un bon ambient d’aprenentatge. Recupero aquest objectiu per varis motius. El primer és que sempre cal treballar en aquesta direcció (si més no tal com jo entenc la feina docent) i intentar establir un bon clima a l’aula per a que l’aprenentatge es doni. Per altra banda, el context de l’alumnat on la tònica imperant és una forta desmotivació cap als estudis, situacions familiars i socials complexes, alt absentisme, xocs culturals… tot això posa en relleu la vessant de comunitat que té un institut.

Ser un tutor acceptable. Un dels principals reptes. Tot i que el centre té un sistema de cotutories (dos tutors per cada grup classe) i això dóna certa tranquilitat, les habilitats necessàries per a ser un bon tutor són una de les meves flaqueses. Però per altra banda, em motiva sobremanera prendre aquestes responsabilitats. A més, segons companys docents, el grup del qual sóc tutor va ser un dels més conflictius durant el curs passat. Serà interessant.

No deixar de gamificar. No sé com ho faré. No em veig traslladant els anteriors projectes gamificats a les classes que ara faig, i el nomenament va ser tant sobtat que no he pogut preparar res, així que no sé com ho faré però algun petit projecte he d’introduir a les classes. De moment acabaré de fer-me als grups d’alumnes i ja anirem perfilant.

Seguir en contacte amb els grans. Dic grans per no dir enormes profes que he anat coneixent per aquí i per allí, compartint xerrades, idees de projectes, cerveses… I connectar-ne amb nous, és clar.

Escriure un post per setmana. Seria una llàstima deixar d’escriure aquest blog, així que intentarem anar fent una entrada (per curta que sigui) cada setmana. La qualitat dels escrits és la que és, i alguns temes dels que parlaré seran interessants només per a mi. Però és que aquesta és la idea d’educAtòmica. (De moment…)

Aprendre.

Anuncis

Un pensament sobre “(Ser professor) Objectius del curs 17/18, o no.

  1. Retroenllaç: educAtòmica

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s