(Ser professor) Dues lectures obligatòries i tant poc temps

A estat ben curiós que en un període breu de temps hagin sorgit dues lectures sobre educació tant diferents, oposades i, a la vegada, complementàries.

“Educar jugando, un reto para el siglo XXI” és una publicació de Nexo Ediciones que, mitjançant una campanya de micromecenatge, han agrupat un conjunt de textos de diferents autors al voltant de la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs amb una forta vocació pràctica. Gent com en Natxo Maté, en Christian Negre, en Jan Gonazlo, l’Òscar Recio, en Pepe Pedraz i molts d’altres referents comparteixen les seves experiències al voltant del joc i l’educació.

“Educative Innovéision” és un recull d’articles d’en Jordi Martí on amb la seva visió crítica i estil directe i sovint irònic convida a dubtar de la innovació en l’educació com a sinònim d’èxit o de millora. Aquest professor i autor del blog d’obligada lectura XarxaTIC ha penjat de manera gratuita (o pel cost d’una orxata) la seva obra a la xarxa per a tots aquells interessats.

Són dos lectures en part contraposades que parlen sobre el rol d’un professor i ho fan amb els peus a l’aula, no des de els despatxos. Dues visions interessants i enriquidores que m’atreveixo a recomanar, abans i tot de llegir-les, a tot professor inquiet.

A veure quan trec temps per llegir-les jo.

2 comentaris

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s