(Ser professor) A falta de gamificació…

Doncs no tinc temps i quan en tinc em falta energia.

Una excusa com qualsevol altra per justificar-me que vaig molt malament amb l’objectiu d’escriure setmanalment al blog. El nou institut està sent molt exigent i a mesura que vaig agafant la nova rutina m’ensumo que no afluixarà el ritme en els propers mesos. Per altra banda, estic aprenent moltíssim dels companys i les experiències que s’hi viuen al centre difuminant la línia entre professor de ciència i germà gran.

En tot cas, intento no estar-me quiet. No trec temps per planificar una gamificació amb cara i ulls i molts projectes que se’m passen pel cap es moren com a simple idea, però distrec les ganes de mesclar docència i jocs tan bé com puc.

Ciència en context. A Física i Química de 3r d’ESO estem realitzant un projecte del ICE de la UAB on s’explica la ciència des de un punt de vista constructivista i això em permet, a part d’enfocar diferent l’assignatura, treballar amb aparells, muntatges i experiments com un generador de Van der Graaf o uns electroscopis casolans però molt funcionals.

Classcraft. Amb els de 4t de Física i Química fem servir de manera tangencial (encara) aquesta plataforma. De moment només fem servir els esdeveniments aleatoris, però la idea de futur és anar introduint reptes i aventures.

ClassDojo. No m’ho pensava, però li he retrobat la utilitat a aquesta aplicació amb el grup de tutoria (a anys lluny de la última idea d’en Natxo…) per a gestionar les estones de lectura autònoma dels alumnes.

Cytosis i Eureka! Dos jocs de taula fruit de campanyes de micromecenatge que m’han arribat recentment. Encara els tinc per estrenar… (us he comentat que no tinc gaire temps?)

DAU 2017. Vaig intentar apropar-me a aquestes jornades durant el dia gros, però massa gentada. No obstant, dies abans vaig treure el cap a una conferència d’en Jordi Deulofeu (professor de didàctica de les matemàtiques) on els 40 minuts que va estar detallant el tres-en-ratlla em van fer adonar-me que per molt que el context ara no em deixi gaire marge, els binomi jocs-educació és una de les motivacions més grans que ara mateix tinc.

Anuncis

2 pensaments sobre “(Ser professor) A falta de gamificació…

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s