educAtòmica

Aprenent a ser professor entre jocs i ciència

(Gamificació) Introducció al caos: La Baralla d’Esdeveniments.

Continuant amb el seguiment de la gamificació que poc a poc introdueixo a les classes, procés que de moment té molt bones valoracions, arriba el moment d’introduir un nou element. Als punts, monedes i beneficis ara hi afegeixo un sistema d’esdeveniments aleatoris.

La baralc03 La Bona Sortla d’esdeveniments són 50 cartes on hi conviuen esdeveniments positius, esdeveniments negatius i proves que interaccionen amb els punts que els alumnes aconsegueixen al ClassDojo i amb els propis Dojis. Els alumnes poden gastar Dojis per agafar una carta de la baralla a l’atzar i llavors s’aplica l’efecte que s’hi descriu  a tota la classe. Cal dir que hi han més cartes amb efectes positius que amb efectes negatius.

c42 El DracNo deixa de ser una eina per a introduir un factor aleatori al sistema de joc que, de fet, té una repercussió indirecta a l’avaluació de l’alumne. Poder fer servir un resum durant 5 minuts en un examen té una incidència molt més directa a la qualificació final, però el fet que els alumnes puguin temptar a la sort i l’emoció en front a allò desconegut és un motivador prou gran per a fer que els alumnes vulguin aconseguir Dojis per a agafar una carta. I com que la manera d’aconseguir Dojis és amb un seguiment adient de les classes, la previsió és que aquesta baralla acabi incidint en l’avaluació més pel fet de fer-la servir que per l’efecte concret de les cartes.

BarallaEsdevenimentsPlantilla

Aquest sistema d’esdeveniments aleatoris ha estat inspirat per la mecànica del sistema de gamificació educativa ClassCraft, però la idea de fer servir cartes va venir de la mà de la companya docent  @negrevernis. Ella fa servir com a model les cartes del joc Magic: The Gathering amb resultats espectaculars.

EDIT: I per demanda popular, aquí us deixo l’enllaç a les cartes de la primera versió de la baralla d’esdeveniments. Sentiu-vos lliures de modificar-les i fer-les com més un convingui.

El proper element a introduir serà la narrativa. Un fil conductor, una història, un context vivencial en primera persona que permet aglutinar els temari curricular, l’avaluació i els altres elements dels jocs en una sola experiència significativa per als alumnes. És un pas complex però que aportarà un salt qualitatiu a tot el procés de gamificació de les classes. Em plantejo introduir-ho durant el tercer trimestre als alumnes de segon, quan parlem de la química i la física, així que encara tinc marge de maniobra per plantejar-ho i preparar-ho.

Published by

10 respostes a «(Gamificació) Introducció al caos: La Baralla d’Esdeveniments.»

  1. […] significatiu. De moment a mi em serveix el to distès i l’ús de petites bromes, així com les eines de la gamificació per intentar motivar i dinamitzar els […]

  2. […] molt èxit. Sempre hi han aspectes a millorar i perfilar, però aquest és un dels objectius que més orgullós em fan sentir. Valoració: repte superat […]

  3. Tens penjades aquestes cartes a internet?

    1. Doncs no, però si vols et puc passar l’arxiu per correu.

  4. […] seus punts (els Dojis) per a canviar-los per diverses ajudes acadèmiques o treure una carta de la baralla d’esdeveniments. Aquest sistema de punts, monedes i recompenses segueix actiu durant aquest tercer […]

  5. […] Una altra ronda de situacions que m’he trobat a l’aula arrel d’introduir els diferents elements dels jocs a les classes. En aquest post, tres situacions que ha donat peu la baralla d’esdeveniments. […]

  6. […] en el curs parlant de la meva experiència durant el curs amb el sistema de Dojis, la baralla d’esdeveniments i aquestes primeres reflexions amb la gamifiació. Jo encantat. Em vaig presentar el segon dia del […]

  7. […] La Baralla d’Esdeveniments, de moment, no es farà servir. Sóc conscient que aquest element d’aleatorietat ha estat un gran èxit entre els alumnes, però els esdeveniments de la baralla tenen una temàtica allunyada de la narrativa. No és un gran impediment, però no em convenç fer-la servir si no pateix un redisseny. […]

  8. […] que he estat fent els passats anys. El sistema que té d’esdeveniments és la base de la Baralla d’Esdeveniments, i el sistema dels Herois de Closia beu de la tríada de classes d’aquesta aplicació […]

  9. […] A nivell personal, m’he animat i al grup de matemàtiques de 1r d’ESO tornen els Dojis i la baralla d’esdeveniments. […]

Comenta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: